liza---traen.reismee.nl

Maandag, marktdag.

Om de vijf dagen is er in Dogbo markt.

we verlaten het hotel in Lokossa om voor heehet eerst naar Dogbo te gaan.

Ik ging alleen op verkenning. Een blanke in de stad is een heel evenement; ik voel me als the queen mum. De mensen zijn hartelijk en komen vlot een praatje maken. Op een gegeven momenten (ver)leidde een man me rond. Hij nam me mee naar de stzegjes van de stad waar iemand zeep zat te maken en een vrouw zat te koken op een binnenpleintje.

De straat naar de markt was lang en heet, ik was aan het smelten, maar ik ga niet klagen! ;) Na de middag gingen we dan naar de markt zelf. C H A O S. Op het rondpunt was een feest aan de gang; bij het ziet van mn fototoestel werd ik met aandrang ververzocht mee te gaan en de feestvierders te trekken, zalig! De gevierde mannen zaten op een stoel en zagen er serieus en 'gangster' uit. De vrouwen waren aan het dansen en zingen.

Het leven hier kan je op geen enkele manier vergelijken met hoe wij leven. Iedereen zegt hier goeiedag bijvoorbeeld en dat doet eigenlijk wel deugd.

bon... ik ga nogmaals proberen foto's up te loaden, maar ik beloof niets. Wifi-afrika...

tot morgen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!