liza---traen.reismee.nl

dag 1 en 2 on the road.

Na een zes uur durende vlucht zijn we baland in een heel ander stuk van de wereld. De warmte valt lletterlijk en figuurlijk op ons. Ik had ogen tekort. Er was een gezellige drukte op de straten waaronder enkele romantische zielen die valentijn aan het vieren waren. We lieten de feestelijkheden aan ons passeren en spoelden onze lange reis door. Airco aan en bed in.

deze ochtend bij het ontwaken zag ik het prachtige uitzicht met op de achtergrond Stromae. Thuis is nooit ver weg... Ik ging op verkenning met fotofototoestel in de aanslag. We haddan veel bekijks; aan de ene kant spannend, maar vooral geruststellend. Sommige mensen willen, vanaf ze een fototoestel zien, spontaan op de foto. Ik zie veel trotse mensen. Ookal leven ze, volgens onze normen, in erbarmelijk omstandigheden blijven ze positief en dat is aanstekelijk! Het leven gebeurt op straat, met elkaar. Mensen laten hun voeten verzorgen en ernaast worden zelfgeroosterde noten verkocht. Hopelijk werken ze niet samen... Eens terug in het hotel werd ik gestopt door een medewerker: "mademoiselle, pourquoi si vite?". Hij had gelijk... tranquille Liza. Na 'enkele minuten' zetten we onze tocht richting Dogbo verder, met tussenstop Lokossa. We nemen route de pêche; een weg langs de kustlijn. Om het in twee woorden te omschrijven: prachtig en hobbelig. Jammer dat er maar 36 foto's op een filmpje staan!

Papa

dag Liza ,blij dat het goed bevalt !hier maar een mistige bedoeling !gisteravond maarten hier geweest met overschot behang:het wordt mooi bij jullie! Prettige dag vandaag en nieuwe vriendschappen Grts. Papa:het gaat je goed! kusje