liza---traen.reismee.nl

we zitten al in de helft...

De tijd hier kort in en de filmrolletjes geraken op. De indrukken hier houden niet op! We zijn naar een afgelegen dorp gereden om daar aan de slag te gaan. De eerste stop was een schooltje. Voor veel van de kindjes waren wij de eerste blanke mensen die ze zagen. Zo waren dolgelukkig en wilden allemaal op de foto. Allemaal. Een meisje vroeg of ik haar naar België wou meenemen. Ze zei het met een lach, maar ik denk dat ze het meende. De omstandigheden waren minimaal. Maar met de weinige infrastructuur doen ze duidelijk hun best. Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om hier te wonen.

Volgende stop was de materniteit. Iedereen zat buiten. Ik ging een praatje slaan met de verpleegkundige. Ze leidde me rond en kwamen in de verloskamer waar een vrouw net was bevallen. Het kindje lag op een tafel in een doek gewikkeld terwijl de kersverse moeder ligt nog te bekomen, maar al snel komen de andere vrouwen met veel lawaai binnen. Prachtig beeld!

Buiten stond een 'felle madam'; ik mocht geen foto nemen zonder dat ik een cadeau gaf. Maar ik had letterlijk niets bij. "Geen dan je bh" zei ze.... Ik laat jullie mn antwoord schuldig.

Dan gingen we naar het dorp waar de meest typische taferelen te zien waren. Een vrouw met een t-shirt met opschrift ' just be yourself' bleef me bij. Ze was gelukkig om eindelijk te weten wat het betekend.

Na de middagpauze gingen we op bezoek naar een andere school waar een overweldigend welkomstfeest was georganiseerd. Dansende kinderen in traditionele kledij die streng in het gareel werden gehouden door de leerkrachten...

Hierbij rond ik af voor vandaag. Ik ga nog genieten van een beninoise!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!